Vrtić „Maginja“ nalazi se u Kaštel Sućurcu.

Odgojno-obrazovni rad odvija se u četiri skupine poludnevnog programa u koje je uključeno 80 djece u dobi od treće do sedme godine života.

Naš pristup djetetu kreće iz postavke da je vrtić mjesto cjelovitog razvoja, odgoja i učenja djeteta. Kontinuirano stvaramo primjereno okruženje u kojem djeca ostvaruju interakcije s prostorom, materijalima, drugom djecom i odraslima.

Odgojno obrazovni proces oblikujemo tako da podupiremo cjeloviti razvoj djeteta kroz različita područja učenja. Potičemo i osnažujemo prirodnu znatiželju djece, osiguravamo im aktivnosti u kojima se poštuju njihovi interesi i potrebe a ujedno ih učimo preuzimanju odgovornosti i samoprocjeni.

Suradničkim i partnerskim odnosom odgojitelj-roditelj-dijete pomoći ćemo djetetu da se razvije u samopouzdanu, samostalnu, emocionalno senzibilnu, odgovornu, kreativnu i prije svega sretnu zadovoljnu osobu.

PERISKA

U mjesecu rujnu često smo razgovarali o tome kako smo proveli ljeto i u jednom od tih razgovora spomenuli smo perisku. To je izazvalo izniman interes djece i krenula su pitanja: ŠTO JE TO PERISKA?, KAKO IZGLEDA?, GDJE ŽIVI? PO ČEMU JE POSEBNA?, ZAŠTO JE UGROŽENA?,KAKO JOJ MOŽEMO POMOĆI?, itd.

U daljnjim aktivnostima s djecom cilj je bio doći do spoznaja koliko djeca razumiju ovu temu te kako planirati slijedeće istraživačke aktivnosti koje bi tu temu produbile i omogućile djeci stjecanje novih znanja. Razvoj projekta baziran je na interesima, komentarima i pitanjima djece, a za to je bilo potrebno potrebno osigurati vrijeme, pripremiti materijale, bilježiti izjave, kognitivne diskusije, iskustva, rješenja.

Temu projekta implementirali smo kroz sve dobrobiti za dječji rast i razvoj:

  • podržavati dječju potrebu da stalno otkrivaju zanimljivosti iz svoje bliže okoline
  • razvoj govornih vještina i bogaćenje rječnika novim pojmovima: plemenita, posidonija, pinna, endem, ljuštura, organizam, morska cvjetnica, ličinka parazit, bisusne niti, klimatske promjene, …
  • stjecanje iskustava istraživanjem odnosa i pojava, uočavanjem uzročno-posljedičnih veza, razvijanje operativnog mišljenja, te pozitivnih vrijednosti vezanih za ekologiju.

Neke od provedenih aktivnosti:

  • priča “Periska Pinna”
  • izrada slikovnice
  • plakat “Životni ciklus plemenite periske”
  • enciklopedije, ilustracije, letci, crtanke, bojanke, rebusi,…

Planiramo odlazak na promatranje žive periske u njenom prirodnom okruženju.

odgojiteljica Ljiljana Radman Podrug

 

AH, TAJ ŠAH!

U našoj skupini svake godine organiziramo” Večer društvenih igara i večer matematike”. Na poticaj jednog dječaka koji voli šah djeca su prihvatila ideju da se toj igri više posvetimo i detaljnije je upoznamo.

Postavljene zadaće:

  • razvijati koncentraciju jer je dobar focus preduvjet svih aktivnosti djece
  • poticati strpljivost, uživanje u igri, u procesu učenja pravila
  • samostalnost, samostalno razmišljanje, djelovanje i donošenje odluka
  • planiranje, taktika, misliti unaprijed, polako do cilja
  • usvajanje niza matematičkih pojmova: brojevi, lijevo, desno, naprijed, nazad, dijagonala, ,…
  • razvijati samopouzdanje, pobjeda bez ičije pomoći, iskreno zaslužena podiže vjeru u sebe za buduće životne izazove koji djecu čekaju
  • poticati suradničke odnose i komunikaciju među djecom

Osim gotovih šahovskih ploča koje smo donijeli od kuće u vrtiću smo izrađivali tijelom likovnih aktivnosti i svoje vlastite ploče, te potrebne figurice: kraljeve, kraljice, topove, lovce, konje i pijune. Sva su djeca sudjelovala u ponuđenim aktivnostima, naučila imenovati figure, njihov položaj i kretanje na šahovskoj ploči. Djeca starije predškolske dobi, školski obveznici pokazala su interes za odigravanje partije šaha pa ćemo taj interes dalje razvijati svakog Veselog petka kada igramo različite društvene igre kao i tijekom niza matematičkih aktivnosti u svakodnevnom radu u skupini.

Projekti u dječjem vrtiću posebni su po tome što polaze od dječjeg interesa, a njihov tijek, sadržaj I smjerove određuje dječja kreativnost. Pitanja poput što, tko ,zašto, kako, gdje, odakle, koliko,… nastala iz početne dječje igre, komentari i zaključci, adekvatno usmjeravani od strane odgojitelja put su prema stvaralačkom mišljenju kojeg karakterizira: originalnost, fleksibilnost, fluentnost, redefiniranje i samostalnost djece.

“U vrtiću, zajednici koja uči, razumijevanje načina na koji djeca u određenom trenutku razumiju određeni problem ili temu predstavlja pravo polazište uključivanja odgojitelja u istraživačke aktivnosti djece kao i odabir primjerene strategije podrške razvoju njihovih projekata”. ( Slunjski, 2008).

odgojiteljica Ljiljana Radman Podrug

 

 poludnevni jutarnji program s integriranim programom Montessori pedagogije – od 07:30 do 13:00 sati

 poludnevni jutarnji program - od 07:30 do 13:00

 2 skupine poludnevni poslijepodnevni program – od 13:30 do 19:00 sati

 Kneza Trpimira 8, 21212 Kaštel Sućurac

  021 224-619

ODGOJITELJI

  • poludnevni jutarnji program s integriranim programom Montessori pedagogije

Marijana Grbeša
individualni sastanci s roditeljima: srijeda 13.00 -13.30

 

  • poludnevni jutarnji program

Maja Karlović (odgovorna odgojiteljica)
individualni sastanci s roditeljima: srijeda 13.00 -13.30

 

  • poludnevni popodnevni program 

Matea Brčić i Jelena Leskur
individualni sastanci s roditeljima: utorak 19.00 -19.30

 

  • poludnevni popodnevni program

Ljiljana Radman Podrug
individualni sastanci s roditeljima: utorak 19.00 -19.30

 

Napomena:

  • roditelji su dužni najaviti svoj dolazak odgojitelju
  • roditelji mogu zatražiti i prisustvo stručnih suradnika (pedagoga, psihologa, zdravstvenog voditelj, logopeda i defektologa)

NAŠI VRTIĆI