Vrtić „Maginja“ nalazi se u Kaštel Sućurcu.
Odgojno-obrazovni rad odvija se u četiri skupine poludnevnog programa u koje je uključeno 80 djece u dobi od treće do sedme godine života.
Naš pristup djetetu kreće iz postavke da je vrtić mjesto cjelovitog razvoja, odgoja i učenja djeteta. Kontinuirano stvaramo primjereno okruženje u kojem djeca ostvaruju interakcije s prostorom, materijalima, drugom djecom i odraslima.
Odgojno obrazovni proces oblikujemo tako da podupiremo cjeloviti razvoj djeteta kroz različita područja učenja. Potičemo i osnažujemo prirodnu znatiželju djece, osiguravamo im aktivnosti u kojima se poštuju njihovi interesi i potrebe a ujedno ih učimo preuzimanju odgovornosti i samoprocjeni.
Suradničkim i partnerskim odnosom odgojitelj-roditelj-dijete pomoći ćemo djetetu da se razvije u samopouzdanu, samostalnu, emocionalno senzibilnu, odgovornu, kreativnu i prije svega sretnu zadovoljnu osobu.
PERISKA
U mjesecu rujnu često smo razgovarali o tome kako smo proveli ljeto i u jednom od tih razgovora spomenuli smo perisku. To je izazvalo izniman interes djece i krenula su pitanja: ŠTO JE TO PERISKA?, KAKO IZGLEDA?, GDJE ŽIVI? PO ČEMU JE POSEBNA?, ZAŠTO JE UGROŽENA?,KAKO JOJ MOŽEMO POMOĆI?, itd.
U daljnjim aktivnostima s djecom cilj je bio doći do spoznaja koliko djeca razumiju ovu temu te kako planirati slijedeće istraživačke aktivnosti koje bi tu temu produbile i omogućile djeci stjecanje novih znanja. Razvoj projekta baziran je na interesima, komentarima i pitanjima djece, a za to je bilo potrebno potrebno osigurati vrijeme, pripremiti materijale, bilježiti izjave, kognitivne diskusije, iskustva, rješenja.
Temu projekta implementirali smo kroz sve dobrobiti za dječji rast i razvoj:
Neke od provedenih aktivnosti:
Planiramo odlazak na promatranje žive periske u njenom prirodnom okruženju.
odgojiteljica Ljiljana Radman Podrug
AH, TAJ ŠAH!
U našoj skupini svake godine organiziramo” Večer društvenih igara i večer matematike”. Na poticaj jednog dječaka koji voli šah djeca su prihvatila ideju da se toj igri više posvetimo i detaljnije je upoznamo.
Postavljene zadaće:
Osim gotovih šahovskih ploča koje smo donijeli od kuće u vrtiću smo izrađivali tijelom likovnih aktivnosti i svoje vlastite ploče, te potrebne figurice: kraljeve, kraljice, topove, lovce, konje i pijune. Sva su djeca sudjelovala u ponuđenim aktivnostima, naučila imenovati figure, njihov položaj i kretanje na šahovskoj ploči. Djeca starije predškolske dobi, školski obveznici pokazala su interes za odigravanje partije šaha pa ćemo taj interes dalje razvijati svakog Veselog petka kada igramo različite društvene igre kao i tijekom niza matematičkih aktivnosti u svakodnevnom radu u skupini.
Projekti u dječjem vrtiću posebni su po tome što polaze od dječjeg interesa, a njihov tijek, sadržaj I smjerove određuje dječja kreativnost. Pitanja poput što, tko ,zašto, kako, gdje, odakle, koliko,… nastala iz početne dječje igre, komentari i zaključci, adekvatno usmjeravani od strane odgojitelja put su prema stvaralačkom mišljenju kojeg karakterizira: originalnost, fleksibilnost, fluentnost, redefiniranje i samostalnost djece.
“U vrtiću, zajednici koja uči, razumijevanje načina na koji djeca u određenom trenutku razumiju određeni problem ili temu predstavlja pravo polazište uključivanja odgojitelja u istraživačke aktivnosti djece kao i odabir primjerene strategije podrške razvoju njihovih projekata”. ( Slunjski, 2008).
odgojiteljica Ljiljana Radman Podrug
TO SAM JA, NE POSTOJE ISTA DVA
Razvoj pozitivne slike o sebi u ranom i predškolskom odgoju ključan je za djetetov emocionalni i socijalni razvoj. Aktivnosti koje potiču sliku o sebi kod djece razvijaju samopouzdanje, autonomiju i identitet. Prvi poticaj za ovu aktivnost bile su fotografije djece iz skupine koje radimo na početku svake pedagoške godine. Izradili smo kućicu od velikog komada kartona s onoliko prozora koliko ima djece u skupini. Zamišljeno je da svako dijete prilikom dolaska u vrtić postavi svoju fotografiju u jedan prozorčić pa ćemo tako znati tko je taj dan prisutan. Međutim njima je bilo žao da neke fotografije nisu postavljene i da su neki prozorčići prazni pa sam promijenila plan i uvažila njihovu želju da su sve fotografije u kućici. Pružanje prilike djeci da donose male odluke (biranje aktivnosti, izbor igre) pomaže razvoju osjećaja kontrole i odgovornosti. Autonomnim odlukama djeca stječu osjećaj kompetentnosti i jačaju sliku o sebi. Ovakvim aktivnostima djeca se brže upoznaju što pomaže i u procesu adaptacije djece. Gestovnim igrama i pjesmicama kao što su: Kućica, Ti i ja, jačamo povezanost skupine, potičemo dobro raspoloženje a ujedno i učimo imena prijatelja. Pokretnim igrama (Glazbeni kipovi), pjesmicama (Kad si sretan) i raznim pričama vizualizacije djeca su osvijestila dijelove tijela i razvijala propriocepciju. Aktivnostima slikanja uz glazbu povezali smo pokret, emocije i kreativno izražavanje i upoznali se s klasičnom glazbom ( Jesen, Vivaldi). Fotografirali smo se u raznim „zamrznutim pozama“ i te fotografije koristili za nastavak aktivnosti. Crtali smo sebe i svoje prijatelje te od likovnih radova izradili plakat. Plakat je poslužio za promatranje, razgovor i imitaciju.
U krugu smo igrali igru „Prepoznaj svoj osmijeh“. Od snimljenih fotografija izradili smo kartice s osmjesima djece i postavili ih u sredinu kruga. Prvo su pokušali pronaći svoj osmijeh a zatim prijateljev. Pokazalo se da je djeci jako teško pronaći na slici sebe tj. svoj osmijeh. Prije su pronašli jedni druge i tako je igra dobila jedan šaljiv i zanimljiv moment.
Nina: „Teta Majo jesam ovo stvarno ja?“
Igra je dobila nastavak kad smo napravili i kartice za oči. Pokazalo se da je djeci bilo puno lakše prepoznati svoje oči.
Jan: „Ovo je sigurno Ena, samo ona nosi naočale.“
Osim aktivnosti crtanja po promatranju i sjećanju (nacrtaj sebe, prijatelja, svoju obitelj) proučavali smo svoje lice u ogledalu, uočavali i zapažali detalje te dovršavali svoj portret uz pomoć fotografije. Korištenje fotografija djece u ovakvim aktivnostima omogućuje djeci da vizualno i konkretno dožive sebe i svoju ulogu u skupini, prepoznaju svoje emocije, postignuća i odnose s okolinom. Ovakve aktivnosti su kreativne i zabavne ali su i snažan alat za izgradnju samopouzdanja i pozitivne slike o sebi.
Projekt se provodio u jutarnjim skupinama, a provodile su ga odgajateljice Maja Karlović i Marijana Grbeša
POPODNEVNA SKUPINA
U posljepodnevnoj skupini d.v. Maginja bilo je veselo ,razigrano i radno .
– gledanje predstave “Žinko u školi ”
poludnevni jutarnji program s integriranim programom Montessori pedagogije – od 07:30 do 13:00 sati
poludnevni jutarnji program - od 07:30 do 13:00
2 skupine poludnevni poslijepodnevni program – od 13:30 do 19:00 sati
Kneza Trpimira 8, 21212 Kaštel Sućurac
021 224-619
Marijana Grbeša
individualni sastanci s roditeljima: srijeda 13.00 -13.30
Maja Karlović (odgovorna odgojiteljica)
individualni sastanci s roditeljima: srijeda 13.00 -13.30
Matea Brčić i Jelena Leskur
individualni sastanci s roditeljima: utorak 19.00 -19.30
Ljiljana Radman Podrug
individualni sastanci s roditeljima: utorak 19.00 -19.30
Napomena: