Naš vrtić otvoren je 1986. godine. Nalazimo se u Kaštel Štafiliću pored tisućljetne masline po kojoj smo i dobili ime.
Odgojno – obrazovni rad u vrtiću raspoređen je kroz 10 odgojnih skupina s 18 odgojitelja. Osim redovnih programa u našem vrtiću imamo i skupinu s programom ranog učenja engleskog jezika integriranog u cjelodnevni rad i jednu skupinu s programom katoličkog vjerskog odgoja i Montessori pedagogijom u poludnevnoj odgojnoj skupini te malu školu.
Kao dio kulture D.V. „Maslina“ važno mjesto zauzima višegodišnji projekt „Glagoljica“. S obzirom da djeca uče aktivno – istražujući, čineći, surađujući s drugom djecom i odraslima, a na temelju Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj, stavljen je naglasak na integrirani pristup učenju potičući autonomiju, suradničke i partnerske odnose.
Prepoznatljivi smo i po aktivnom partnerstvu djece, roditelja i odgojitelja u izgradnji odgojno – obrazovnog kurikuluma i procesu zajedničkog učenja. Uključivanjem roditelja u odgojnu skupinu stvaraju se poticajni uvjeti za rast i razvoj svakog djeteta. Roditelji tako imaju mogućnost upoznati svoje dijete u socijalnom kontekstu koji je drugačiji od obiteljskog, dok djeca stječu nova iskustva, razvijaju kreativno i logičko razmišljanje te jačaju socijalne i
emocionalne vještine. Uzajamno poštivanje, povjerenje, otvorena i iskrena komunikacija temelj su suradnje roditelja i odgojitelja za dobrobit djeteta.
Dugogodišnja suradnja našeg vrtića s udrugom „Marijini obroci“ obuhvaća sadržaje i aktivnosti s ciljem promoviranja osobnog i društvenog razvoja, potiče na empatiju, volontiranje, altruizam i stvaranje boljeg društva. Općenito projekti udruge „Marijini obroci“ podižu svijest cjelokupne zajednice o problemu gladi u svijetu. Glavni cilj je obrok i mogućnost obrazovanja za svu djecu. Djeca našeg vrtića kroz različite aktivnosti razvijaju svoje vještine i jačaju kompetencije.
Naša vizija je poticati solidarnost i razvoj svijesti o potrebi aktiviranja svih za stvaranje boljeg i humanijeg svijeta!
ZABORAVLJENE IGRE
Igra je izraz socijalnog iskustva djece i kao takva potiče razvoj dječje osobnosti – kreativnost, maštovitost, motoričke, senzomotoričke i komunikacijske vještine, ustrajnost, samopouzdanje – pozitivnu sliku o sebi.
Kroz igru dijete istražuje, uči, razvija prosocijalna ponašanja, konstruktivno rješava problemske situacije.
Izumiranjem igara izumire čitav jedan dio naše bogate kulturne baštine, koju želimo zaštititi. Sve ovo nas je potaklo da odaberemo „Zaboravljene igre“ kao naš ovogodišnji projekt. Cilj nam je kod djece probuditi ljubav prema tradiciji, kulturnoj baštini, oživjeti nekad popularne igre i tako iskustveno produbiti svoje spoznaje o kulturi i našim precima, promicati empatiju i timski rad, razvijati pamćenje i kreativnost te u konačnici što više boraviti na svježem zraku.
Želja nam je da se ove igre što više koriste na dvorištima, u dječjim vrtićima i domovima te tako zauvijek ostanu u dječjim srcima.
Prikupljanjem i realizacijom igara započela je naša prekrasna pustolovina u rujnu i nastavlja se do kraja pedagoške godine.
Projekt je potaknuo lijepu suradnju izmedu roditelja, djece i odgojitelja. Poticajem igara djeca su stjecala razne vještine, učila rješavati probleme, razvijati maštu i snalažljivost. Projektom smo oživjeli već pomalo “ zaboravljene igre” i naučili poštivati i cijeniti našu baštinu.
POKRETOM DO ZDRAVLJA I KREATIVNOSTI
Male i velike jaslice imaju zajednički projekt „Pokretom do zdravlja i kreativnosti“ pa su djeca iz velikih jaslica sukladno projektu izvodili učestale vježbe u dvorani jer je vježbanje neophodan preduvjet zdravog rasta i razvoja. Razvijali su pozitivan stav prema vježbanju jer je važan za cjelokupni život pojedinca , a stječe se već u ranoj predškolskoj dobi.
Djeca iz malih jaslica radila su na osnovnim kretnjama i održavanju ravnoteže a uključili smo i mali poligon. U sobi dnevnog boravka razvijali smo kreativni pokret kroz pjesmu što je rezultiralo različitim oblicima kretanja i upotrebom prvoga što im je došlo pod ruku (plastični valjci), da bi ponavljali ritam uz odgojitelja i određenu pjesmu.
Od aktivnosti u posljednjem tromjesečju izdvojili bi sadnju fažola gdje su djeca stavljala zemlju i sjeme što je zahtijevalo dobru koordinaciju i koncentraciju, također niz likovnih aktivnosti vezanih uz Dan planeta zemlje.
Jako puno radili smo na tjelesnim i glazbenim aktivnostima uz pokret pa su tako usvojili niz pjesama s pokretom, radili vježbe koordinacije i ravnoteže na čunjevima i kroz poligon i to čekajući smireno u koloni, a uz to su se pridružili starijim skupinama dok su imali vježbe s prof. kineziologije.
PRIJATELJ MIŠKO U MALOJ ŠKOLI
Cilj: socio-emocionalno zbližavanje djece u odgojnoj grupi te iz spoznajnog razvoja stjecanje temeljnih spoznaja o pojmovima prijateljstva i empatija.
Kroz igru s lutkom razvijamo razumijevanja kako pravila reguliraju pojedine situacije. Propitujemo mogu li se nositi s lakšim frustracijama (pričekati, odgoditi svoje želje, dijeliti). S lutkom (prijateljem Miškom) jačamo prosocijalna ponašanja, empatiju, moralno rasuđivanje i odgovornost za svoje ponašanje. Raspravljamo o problemima, tražimo rješenja, igramo uloge, samostalnost u rješavanju vršnjačkih sukoba, skrb i briga o drugima, uzajamno pomaganje i prihvaćanje različitosti.
ISTRAŽUJEMO OSJETILIMA
Skupine „Leptirići“ i skupina s integriranim engleskim jezikom
Osjetila su prozor u svijet koji se otvara u trenutku rođenja. Što svijet pozornije opažaju, djeca su spremnija za njega…
Dijete uči o svojoj okolini putem onoga što vidi, čuje, kuša, njuši, dodiruje, čini, zamišlja, intuitivno naslućuje, osjeća. Osjetilna iskustva čine temelj za razvoj kompetencija u svim drugim područjima učenja.
Djeca prepoznavanjem, proučavanjem i manipuliranjem dolaze do različitih spoznaja, što nas je potaklo da osjetila budu odrednica našeg projekta, da ih istražimo, osvijestimo i saznamo što uz pomoć njih možemo otkriti.
Kreiranjem poticajnog prostorno-materijalnog okruženja, istraživačko-spoznajnim aktivnostima i bogatstvom materijala (senzomotorička stimulacija), želimo kod djece poduprijeti razvoj svih osjetila na prirodan način, čime zadovoljavamo potrebe i interese djeteta.
Projekt koji je u trajanju započeli smo u prvim danima rujna aktivnostima upoznavanja vlastitog tijela i osjetilnih organa, naučili smo kako nastaje kruh (uključivanje roditelja kao ravnopravnog partnera u vrtićka zbivanja), što je hrana i zašto je važno zdravo se hraniti (suradnja s centralnom kuhinjom i VMS).
Igrom smo nastavili otkrivati boje, različite oblike, teksture, mirise i okuse iz neposrednog okruženja. Improviziranim glazbenim instrumentima pronalazili smo parove i stvarali vlastite melodije, kušanjem i prepoznavanjem različitih vrsta hrane određivali njihove okuse, istraživanjem kombinacije boja razvijali vidnu percepciju, taktilnim stazama od prirodnih materijala iskusili podražaje rukama i nogama, mirisima začinskog bilja prepoznavali ugodu i neugodu.
TJEDAN ZDRAVLJA U VRTIĆU – “SMART FAMILIY U VRTIĆI”
U sklopu programa “ Smart family” u suradnji s višom medicinskom sestrom Vlatkom Čović i kineziologinjom Dragicom Đapić, obilježili smo tjedan zdravlja u našoj skupini.
Kroz brojne edukativne i zabavne aktivnosti utemeljene na interesima djece kroz igru, istraživanje i eksperimentiranje, poticali smo razvoj percepcije mirisa i okusa, stjecanje iskustava njuhom, prepoznali važnost zdrave ishrane za zdravlje zuba i uz pomoć modela naučili kako zube pravilno četkati i prati.
Osvijestili smo da dobar san, pravilna prehrana, boravak na svježem zraku i svakodnevna tjelovježba preduvjeti za očuvanje zdravlja.
SKUPINA: 10 satni program s integriranim engleskim jezikom
Odgojiteljice: Agnes Reljanović i Ana Jerković
1 skupina jaslični program – od 06:30 do 16:30 sati (male jaslice)
1 skupina jaslični program – od 06:30 do 17:00 sati (velike jaslice)
1 skupina cjelodnevni vrtićki program – od 06:00 do 16:30 sati (mališka skupina)
3 skupine cjelodnevni vrtićki program – od 06:00 do 16:30 sati (mješovite skupine)
1 skupina cjelodnevni vrtićki program – od 06:30 do 16:30 sati (veliška skupina)
1 skupina poludnevni jutarnji program – od 07:30 do 13:00 sati
1 skupina poludnevni poslijepodnevni program – od 13:30 do 19:00 sati
1 skupina predškolski program (Mala škola) – od 16:30 do 19:30 sati
Lucijin put 36, 21217 Kaštel Štafilić
021 235-275
Ivana Sanader, Marija Skorup, Nina Uljević
individualni sastanci s roditeljima: utorak 16.30-17.30
Sanja Božanić Mrše, Nikolina Rabadan
individualni sastanci s roditeljima: srijeda 17.00 - 18.00
Antonia Ćubelić, Ankica Domić
individualni sastanci s roditeljima: četvrtak 16.30-17.30
Anamarija Luketin, Karmen Radić
individualni sastanci s roditeljima: ponedjeljak 16.30-17.30
Mira Bakula, Branka Jerinić
individualni sastanci s roditeljima: srijeda 16.30-17.30
Damira Radunić, Suzana Reljić
individualni sastanci s roditeljima: srijeda 16.30-17.30
Sanja Kurobasa Šimunović (odgovorna odgojiteljica), Agnes Reljanović
individualni sastanci s roditeljima: ponedjeljak 16.30 - 17.30
Ivana Batina
individualni sastanci s roditeljima: ponedjeljak 13.00 - 14.00
Marina Sunara (Nina Jurić)
individualni sastanci s roditeljima: srijeda 19.00 - 20.00
Ankica Rajčić
individualni sastanci s roditeljima: srijeda 19.30-20.30